گنج یاب پیشرفته

گنج یاب پیشرفته

گنجیاب‌های پیشرفته، دستگاه‌های شناسایی فلزات هستند که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، قابلیت شناسایی فلزات را با دقت بالا دارند. این دستگاه‌ها برای کاربردهای مختلفی مانند جستجوی گنجینه‌های زیرزمینی، شناسایی لوله‌های آب و گاز، تشخیص پی‌درپوش‌ها و تعمیرات زیرزمینی‌ها، استخراج فلزات ارزشمند نظیر طلا و نقره از معادن و … استفاده می‌شوند.

 

ویژگی‌های گنجیاب پیشرفته

1- قابلیت شناسایی فلزات در عمق بالا: دارای قابلیت شناسایی فلزات در عمق بالا هستند. برخی از این دستگاه‌ها، قابلیت شناسایی فلزات در عمق تا 2 متر را دارا می‌باشند، در حالی که برخی دیگر این قابلیت را تا 5 متر نیز دارا هستند.

2- قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی: علاوه بر قابلیت شناسایی فلزات در عمق، قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی را نیز دارند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا برای جستجوی گنجینه‌های زیرزمینی، شناسایی لوله‌های آب و گاز و … لازم است که فلزات به صورت سطحی نیز شناسایی شوند.

3- قابلیت تشخیص نوع فلز: برخی از گنجیاب‌ها قابلیت تشخیص نوع فلز را نیز دارند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا با تشخیص نوع فلز، می‌توان به راحتی مشخص کرد که آیا فلزی که شناسایی شده است، طلا، نقره و یا فلز دیگری است.

4- قابلیت تنظیم حساسیت: برخی از گنجیاب‌ها قابلیت تنظیم حساسیت را نیز دارند. با تنظیم حساسیت، می‌توان دستگاه را به گونه‌ای تنظیم کرد که فقط فلزات با ارزش و یا فلزاتی که در عمق بالاتری از زمین قرار دارند، شناسایی شوند و فلزات غیرضروری را نادیده گرفت.

5- قابلیت تشخیص اشیاء غیرفلزی: برخی از گنجیاب‌های پیشرفته، قابلیت تشخیص اشیاء غیرفلزی را نیز دارند. این ویژگی بسیار مهم است زیرا برای شناسایی لوله‌های آب و گاز، تشخیص پی‌درپوش‌ها و … لازم است که اشیاء غیرفلزی نیز شناسایی شوند.

6- وزن سبک:  عموماً دارای وزن سبکی هستند که امکان استفاده آسان و راحت از آن‌ها را فراهم می‌کند.

 

گنج یاب پیشرفته 09909061300
گنج یاب پیشرفته فروش فلزیاب در تهران گنجیاب 09909061300

 

 

نحوه کارکرد گنجیاب پیشرفته

گنجیاب پیشرفته، با استفاده از یک الکترود یا آنتن به دنبال فلزات در زمین می‌گردد. الکترود یا آنتن، فرکانسی خاص از امواج الکترومغناطیسی را تولید می‌کند که در صورت برخورد با فلز، به شدت تغییر می‌کند. این تغییرات در فرکانس امواج الکترومغناطیسی، توسط دستگاه تشخیص داده و فلزات شناسایی می‌شوند.

در برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری مانند Zero Voltage Transmission (ZVT)، Pulse Induction (PI) و Full Band Spectrum (FBS) استفاده می‌شود که قابلیت شناسایی فلزات را با دقت بالاتری فراهم می‌کنند.

گنجیاب‌های پیشرفته برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شوند و افراد و سازمان‌های مختلفی از آن‌ها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال:

1- محققان و آرشئوشناسان: در جستجوی گنجینه‌های زیرزمینی و باستانی از گنجیاب‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.

2- شرکت‌های معدن‌کاری: برای استخراج فلزات ارزشمند نظیر طلا و نقره از معادن، از گنجیاب‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.

3- شرکت‌های حفاری: برای شناسایی لوله‌های آب و گاز و تشخیص پی‌درپوش‌ها، از گنجیاب‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.

4- مردم عادی: برای جستجوی گنجینه‌های زیرزمینی و شناسایی فلزات ارزشمند مانند طلا و نقره، از گنجیاب‌های پیشرفته استفاده می‌کنند.

در کل، هر کسی که به دنبال شناسایی فلزات و اشیاء غیرفلزی در زمین است، می‌تواند از گنجیاب‌های پیشرفته استفاده کند.

 

 

 

گنج یاب پیشرفته 09909061300
گنج یاب پیشرفته فروش فلزیاب در تهران گنجیاب 09909061300

 

 

آیا گنجیاب‌های پیشرفته برای شناسایی فلزات دیگری غیر از طلا و نقره هم استفاده می‌شوند؟

بله، گنجیاب‌های پیشرفته برای شناسایی فلزات دیگری غیر از طلا و نقره نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شامل فلزاتی مانند مس، پلاتین، نیکل، روی، سرب، کادمیوم، کبالت، آلومینیوم و… می‌شود.

همچنین، گنجیاب‌های پیشرفته می‌توانند برای شناسایی اشیاء غیرفلزی مانند مواد معدنی، آب‌های زیرزمینی، پی‌درپوش‌ها، سنگ‌های قیمتی، جواهرات، تندیس‌های باستانی و… نیز استفاده شوند.

در واقع، قابلیت شناسایی فلزات و اشیاء غیرفلزی مختلف، یکی از مزایای گنجیاب‌های پیشرفته است که آن‌ها را به ابزاری کارآمد برای کاربردهای مختلفی تبدیل کرده است.

 

برخی از مشهورترین دستگاه‌های گنجیاب پیشرفته عبارتند از:

1- GPZ 7000: این دستگاه توسط شرکت Minelab طراحی شده است و دارای قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی و در عمق بالا است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی Zero Voltage Transmission (ZVT)، بدون نیاز به تنظیمات پیچیده، قابلیت شناسایی فلزات را دارد.

2- ATX: این دستگاه توسط شرکت Garrett طراحی شده است و دارای قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی و در عمق بالا است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی Pulse Induction (PI)، قابلیت شناسایی فلزات را دارد.

3- CTX 3030: این دستگاه توسط شرکت Minelab طراحی شده است و دارای قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی و در عمق بالا است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی FBS (Full Band Spectrum)، قابلیت شناسایی فلزات را دارد.

4- Nokta Makro Invenio: این دستگاه توسط شرکت Nokta Makro طراحی شده است و دارای قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی و در عمق بالا است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی 3D Ground Scan، قابلیت شناسایی فلزات را دارد.

 

البته باید توجه داشت که هر دستگاه گنج‌یاب پیشرفته دارای ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و محدودیت‌های خاص خود است و برای انتخاب مناسب‌ترین دستگاه باید به نیاز و شرایط خاص خودتان توجه کنید.

 

گنج یاب پیشرفته 09909061300
گنج یاب پیشرفته فروش فلزیاب در تهران گنجیاب 09909061300

 

نتیجه‌گیری

گنجیاب‌های پیشرفته، دستگاه‌های بسیار مهمی در شناسایی فلزات و اشیاء غیرفلزی در زمین هستند. با توجه به ویژگی‌های آن‌ها مانند قابلیت شناسایی فلزات در عمق بالا، قابلیت شناسایی فلزات به صورت سطحی، تشخیص نوع فلز، تنظیم حساسیت و وزن سبک، این دستگاه‌ها برای کاربردهای مختلفی مانند جستجوی گنجینه‌های زیرزمینی، شناسایی لوله‌های آب و گاز، تشخیص پی‌درپوش‌ها و تعمیرات زیرزمینی‌ها، استخراج فلزات ارزشمند نظیر طلا و نقره از معادن و … استفاده می‌شوند.

 

جهت مشاوره خرید و فروش فلزیاب با ما در تماس باشید 09909061300

 

 

از ویژگی های شرکت آسیا مدرن

۱: تمام دستگاه های فلزیاب آسیا مدرن  دارای  گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.
۲: پاسخ گویی ۲۴ساعته تلفن ها و همکاری با مشتری ها در همه زمینه ها.
۳: تمام دستگاه ها دارای سی دی اموزشی و دفترچه فارسی میباشد.
۴: هر دستگاهی هنگام فروش با تست در خاک در حضوری مشتری انجام می شود

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با فلزیاب و انواع فلزیاب اینجا را کلیک کنید و توضیحات بیشتر را مطالعه کنید.

تلگرام در کانال محصولات و لیست قیمت محصولات @zarshenasan

تلگرام کارشناس آثار و نشانه ها :  

@karshenas_zarshenasan

شماره تماس کارشناس آموزش فلزیاب،خرید فلزیاب و تعمیر فلزیاب 09909061300

جهت تعمیر فلزیاب و ارتقا فلزیاب و فروش فلزیاب دستگاه فلزیاب  خود چه به صورت حضوری و غیر حضوری میتوانید از طریق

راه های ارتباطی شرکت آسیا مدرن با ما در ارتباط باشید.

گنج یابی

دیجی کالا

Check Also

فلزیاب دستی ارزان09909061300

فلزیاب دستی ارزان

فلزیاب دستی ارزان دسته ای از فلزیاب ها که به فلزیاب دستی یا فلزیاب راکتی مشهور هستند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button